8 april, effektiv dag och tampongträd.

Idag har jag varit i skolan från klockan nio till två så när jag kom hem så satte jag igång en tvättmaskin och så plockade jag undan här hemma. Så ja, idag har jag känt mig ganska så effektiv. Nu ska jag strax fixa nåt att käka. Ska ta en macka och keso med smak av äpple, päron och vanilj, köp den och ni kommer hamna i keso-himlen, jag lovar!

När jag var på Willys och handla keso idag så köpte jag alvedon också. Något som jag har konsumerat som en idiot senaste dagarna och alla fattar vi varför. Det känns som om jag har gjort det iaf eftersom jag inte ofta tar sånt annars. Det är förbaskat smidigt att man kan köpa sånt i vanliga butiker nu. Men det jag ville komma till är att lika bra som att det finns i vanlig butik lika tråkigt är det att lägga pengar på det. Lägga pengar på nåt som endast behövs för något som vi tjejer inte har valt själva och likaså för det andra som är nödvändigt under dessa perioder. Det svider verkligen i plånboken när pengarna hamnar på något som vi måste ha men inte som vi valt själva. Förjävla tråkigt. Visst är det bra att ha alvedon hemma för eventuell huvudvärk eller så, men det andra ja... det borde helt enkelt finnas tampong-träd som varje kvinna borde få - helt gratis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0